Etichete

Când sloganurile înlocuiesc rațiunea

Când sloganurile înlocuiesc rațiunea

Convingerile politice pe care și le formează oamenii nu mai au, de mult timp, o bază rațională, în care urmărești doctrine și modul în care oamenii se poziționează pe probleme legate de economie, justiție, piața muncii etc. În prezent, puterea aparține comunicării prin sloganuri, este directă și lovește direct ținta. Câteva idei simple, mai degrabă simpliste, dar foarte puternice, care se repetă suficient de des, încât publicul primitor să le ia ca adevărate. Pentru ca oamenii să ajungă să voteze un personaj sau altul, nu este nevoie de politicieni; în orice caz, ei au un rol secundar. Procesul este mai complicat, chiar dacă rezultatul, adică ideile livrate publicului, pare o joacă de copii. Este nevoie de psihologi, sociologi, specialiști de marketing, de oameni care să distribuie repetat mesajele. De asemenea, sunt necesari boți care să nu obosească niciodată.

Politică04 iunie 2025 Citește știrea pe ziare.com