Etichete

Studiu Deloitte România despre piața locală de artă: colecționarii români sunt motivați în principal de criterii estetice și personale, însă iau în calcul și beneficiile investiționale

Studiu Deloitte România despre piața locală de artă: colecționarii români sunt motivați în principal de criterii estetice și personale, însă iau în calcul și beneficiile investiționale

Colecționarii români sunt motivați în principal de rațiuni estetice și personale atunci când achiziționează lucrări de artă, însă o parte semnificativă dintre aceștia (46%) iau în calcul și beneficii de ordin financiar și investițional, precum siguranța plasamentelor, diversificarea portofoliului sau acoperirea riscurilor în perioade de volatilitate economică, arată Deloitte Art Market Report 2025, realizat în premieră în România, în colaborare cu Asociația RAD, pe baza răspunsurilor a peste 100 de colecționari. Cei mai mulți dintre aceștia (49%) își împart interesul între lucrări ale artiștilor români și internaționali, iar puțin peste o treime (36%) rămân fideli creației autohtone, din considerente de accesibilitate și afinitate culturală, mai arată studiul.