Calea Victoriei, Calea Dorobanţilor, galeria comercială The Grand Avenue a hotelului de cinci stele JW Marriott şi centrul comercial Băneasa Shopping City sunt cele patru „artere” unde stă concentrată mare parte din piaţa premium şi de lux a Bucureştiului şi, totodată, a întregii Românii. O analiză a ZF a conturat harta luxului românesc astfel: patru zone comerciale, peste 20 de branduri şi afaceri de 1,5 mld. lei anual. Retailul premium şi cel de lux dintr-o ţară oferă, pe de-o parte, o imagine a nivelului de dezvoltare din respectiva societate. Pe de altă parte, este o oglindă şi a turismului, dat fiind că o bună parte din încasările acestor mărci de modă, cosmetice, bijuterie şi orologerie sunt obţinute de la vizitatorii care vin în scop de business sau de leisure. În ceea ce priveşte România, această piaţă a fost şi este în continuare subdezvoltată, cu un număr mult mai mic de mărci decât în ţările din regiune, spre exemplu. Motivul? Multă vreme, consumatorii locali au preferat să îşi facă shoppingul în străinătate, iar turiştii au fost prea puţini ca să pună umărul la dezvoltare. Lucrurile par să se schimbe însă.
Economie• Citește știrea pe zf.ro