Etichete

Cum a ajuns grupul polonez Maspex, care deţine Tymbark, Bucovina şi Salatini, unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară din regiune, cu un business de 3,7 mld. euro: 21 de achiziţii, dintre care mai mult de jumătate în afara Poloniei

Cum a ajuns grupul polonez Maspex, care deţine Tymbark, Bucovina şi Salatini, unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară din regiune, cu un business de 3,7 mld. euro: 21 de achiziţii, dintre care mai mult de jumătate în afara Poloniei

Grupul Maspex, care a intrat în România în 1996, a fost fondat de cinci antreprenori polonezi la înce­putul anilor ’90 iniţial activând doar în ambalare de produse şi comerţ, iar trei ani mai târziu au început şi producţia de băuturi instant. Antre­prenorii şi anume Sławomir Rusi­nek, Krzysztof Pawinski, Józef Szczur, Zdzisław Struglik şi Jerzy Kasperczyk au făcut prima a­chiziţie în 1995 şi au cumpărat bran­dul Kubus (cunoscut în România ca Tedi). Jerzy Kasperczyk, care a murit în aprilie anul trecut, este şi cel care a fost cu ideea dezvoltării brandului Kubus, conform publi­caţiei Wirtualna Polska. După pre­luarea mărcii Kubus, Kasperczyk a ajuns la concluzia că sucurile de morcovi Kubus ar putea fi produsul emblematic al companiei. El a in­vestit în campania lor de marketing şi în distribuţia în întreaga ţară - indică portalul. Ulterior, grupul a mai făcut alte 20 de achiziţii iar în 1999 a cumpărat brandul Tymbark, care este astăzi lider pe piaţa de sucuri în multe ţări. Maspex a bătut palma în 2023 cu gigantul Pernod Ricard pentru brandul de bitter Becherovka.