Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă din Buzău a decis introducerea de cursuri de comunicare pentru angajaţi, inclusiv pentru medici, în încercarea de a gestiona mai bine relaţia cu pacienţii şi aparţinătorii acestora, relatează Agerpres. Cel mai mare spital din județul Buzău a introdus un chestionar de evaluare a satisfacţiei pacienţilor pentru secţiile Ambulatoriu, Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) şi spital pentru a aduna feedback de la pacienți. Pentru a transparentiza activitatea şi a ţine la curent aparţinătorii pacienţilor, va fi operaţionalizată şi o aplicaţie prin intermediul căreia se va putea cunoaşte traseul medical al fiecărui pacient, mai spun reprezentanții spitalului. „Este activă o aplicaţie cu acces din fiecare salon, cât şi la nivel de site al spitalului, aplicaţie care permite oricărui pacient al spitalului sau aparţinător să completeze acest chestionar de satisfacţie al pacientului, în aşa fel încât noi să putem avea o analiză obiectivă în ceea ce priveşte gestionarea relaţiei cu aparţinătorii şi pacienţii. Mai este vorba despre acea aplicaţie care va gestiona partea de informare directă cu aparţinătorii pacienţilor noştri în aşa fel încât, la o anumită perioadă, să se transmită o informaţie cu privire la traseul pacientului în unitatea sanitară. Această aplicaţie va funcţiona atât la UPU, cât şi la nivel de spital”, a declarat managerul Spitalului Județean Buzău, Sorin Pătraşcu. Chestionarele nu permit identificarea celor care le completează, datele sunt confidenţiale şi sunt colectate în vedere îmbunătăţirii serviciilor medicale. Totodată, angajaţii unităţii spitaliceşti vor urma cursuri de comunicare pentru a gestiona relaţia cu pacienţii şi aparţinătorii acestora. „Pentru ceea ce presupune o schimbare a atitudinii la nivel de comportament al spitalului ne-am întâlnit cu brancardierii, îngrijitoarele, infirmieri, asistenţi, ne-am arătat disponibilitatea şi avem discuţii cu un formator de cursuri care va asigura o formare profesională, sub aspectul comunicării la nivel de spital a acestei relaţii cu pacienţii şi cu aparţinătorii. Vom avea cursanţi informaţi la ultimul stadiu din punct de vedere al comunicării. Vor participa la cursuri absolut toţi salariaţii spitalului care gestionează relaţia pacientului sau aparţinătorului (…), inclusiv medici. Este un curs care, până la urmă, este natural să fie organizat la nivelul angajatorului”, mai spune managerul Sorin Pătraşcu. De-a lungul timpului, la nivelul SJU au existat cazuri medicale care au generat tensiuni între personalul medical şi aparţinători sau pacienţi, fiind nevoie de intervenţia agenţilor de pază sau a forţelor de ordine.
Actualitate• Citește știrea pe hotnews.ro